▲▲▲
Tasarlayan:{mselmany}
Telifhakkı (c) 2012 {ANDROİDda - Site Haritası}
{En iyi performans için siteyi Google Chrome 'da açınız.}

Cyanogenmod™9 Yükleme Rehberi {SGS}


Cyanogenmod™, geliştiricilerin yayınladığı Custom Rom 'lar arasında en kapsamlı olanıdır.Cyanogen Mod sürekli güncellenmekte ve bu güncellemeler Nightly adı altında hergün yayınlanmaktadır.Cyanogen Mod' un bu kadar popüler olmasının sebebi Android 4.0 sürümünü desteklemeyen cihazlara bile bu hizmeti vermiş olmasıdır.
Cyanogen Mod' un bazı özellikleri;
-Kolay ve Hızlı Kullanıcı Arayüzlü,
-Özel eklenmiş sistem ayarları,
-DSP manager gibi gelişmiş ses yönetim aracı vb.,
-Kendine özel Launcher,
-Bildirimlerde Toggle gösterimi,
-Ekra kilidi özelleştirme,
-Ekran kilidinde takvim ve hava durumu görüntüleme,
-Ve normal Android 4.0 'da olmayan daha birçok özellik...

  • uyarı

  • Yükleme işlemi bazı yazılımsal riskler taşımaktadır.Oluşabilecek sorunlardan hiçbir sorumluluk üstlenmiyorum.Eğer işlemleri sabırlı ve sıralı bir şekilde yerine getirirsek hiçbir sorun çıkmayacaktır...
    -İşlemleri yapmadan önce EFS (İmei) klasörünün yedeğini almanız tavsiye edilir.
    {Eğer EFS klasörü işlemlerden sonra koybolursa yerine koymak için gerekebilir.(Fazlasıyla yedeğini alın:D)}
    -Telefonun şarjı tam dolu olsun.
    -Önemli bilgilerinizi yedekleyin(İsteğe bağlı).(Recovery Mod 'dan Backup fonksyonu ile bulunduğunu romdan tutunda uygulama verilerine kadar herşeyi bir dokunuşla hafıza kartınıza yedekleyebilirsiniz. ) (Eğer romu beğenmezseniz tek dokunuşla eski romunuza dönesiniz diye...)

  • dosyalar

  • -CyanogenMod9(CM9)(Nightly/Güncel): İndir {ChangeLog(Değişiklik listesi)}
    {Açılan sitelerden en güncel(en üstte) olan Cyanogenmod9 romunu indiriniz.}
    -Google Apps: İndir
    {Açılan siteden en güncel olan Cyanogenmod 9 gapps paketini indiriniz.}


  • kurulum

  • Eğer Gingerbread sürümünden daha düşük versiyondan geliyorsanız(Eclair/2.0,Froyo/2.1) ilk önce buradan en son Gingerbread sürümünü kurun ve root edin ;
    {Gingerbread zaten kurulu ise ve telefonunuzu root etmemişseniz Buradan yardım alın... }

    • Cyanogenmod9(CM9) Kurulumu

    • -İndirdiğiniz CM9 romunu telefonun dahili hafızasına(hafıza kartı değil) kopyaladıktan sonra telefonu Recovery Mode(Kurtarma Modu)  alın.(Ses Açma + Home + Güç)
      -Recovery Mode aldığımız telefondan wipe data/factory reset(Verileri sil/fabrika ayarlarına dön) ve wipe cache(Önbelleği sil) partition seçeneklerini uygulayın.
      -Daha sonra Advance(Gelişmiş) 'ye gelerek Wipe Dalvik Cache(Ram önbelleğini sil) işlemini uygulayın.
      -Geri geldikten sonra install zip from sd card(Bellekten kur) 'a daha sonrada choose zip from sdcard(Bellekten seç) 'a basıp telefona atmış olduğumuz .zip uzantılı CM9( ismi genellikle update-cm-9-*** gibidir. ) romunu seçin.
      -CM9 romunun kurulumu bittikten hemen sonra gapps paketini bir önceki işlemi tekrarlayarak üstüne kurunuz.
      -Kurulum bittikten sonra geri gelip Reboot System Now(Yeniden başlat) 'a basarak telefeonun kapanıp açılmasını bekleyelim.(İlk açılış 2-5 dk kadar sürebilmektedir.)
      -Sorun çıkarsa (Recovery modda sonsuz döngüye girerse) telefonun bataryasını çıkarıp takıp Recovery  işlemini bir kez daha tekrarlayın, sorun çözülecektir...


  • görseller


{Sitenin veya konunun açık/görünür linkini vererek alıntı yapabilirsiniz...}

53 {Yorum}:

Adsız dedi ki...

bende advance seçeneği gözükmüyor ne yapmam lazım

numano dedi ki...

yükledikten sonra eğer romla gelen bazı programları sildiyseniz gözükmeyecektir.
eğer böyle birşey yapmadıysanızda sizin cihazınızda herhangibir sorun yoktur.Yani advence secenegi romdan silinmiştir..Herşey romla gelen içerige bağlı

Adsız dedi ki...

sorun şu telefonu rootladım( en azından Root Check Basic böyle diyor birde superuser uygulaması var) fakat advance seçeneği gözükmüyor biraz araştırdım advance seçeneği rootlanmış telefonlarda oluyormuş acaba rootlama sırasında bi hata mı oldu. yani ben bi rom yüklemedim sorun herhalde ondan değil.

numano dedi ki...

rootlamayı yeni kernel yükleyerek yaparsanız 0% sorun olasiligi vardır ama baska türlü yaparsanız(programla vs.) sorun cıkma olasılıgı yani rootlayamama olasılıgı artar.size onerim cf-root kernellerinden sizin sürümünüze uygun olanı odin ile atarak kerneli yükleyin(sitede mevcut)
daha sonra romu tekrar kurun sorun ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum..
bende root mevcut ve advance seceneği de aktif durunda..
sanırım sizdaki sorun root tan kaynaklanıyor..

Adsız dedi ki...

evet ben programdan yüklemiştim rootu sorun oyüzden çıkmış herhalde

Adsız dedi ki...

peki sizin dediğiniz yöntemi önceki rootu kaldırmadan mı yapacağız yoksa farktetmez mi

numano dedi ki...

Farketmez odinle atin sitede zaten mevcut

@rdicx dedi ki...

Öncelikle anlatım için teşekkürler, çok yararlı bir site.

Galaxy S'e, CM9 Nightly 29.07.2012 sürümünü yükledikten sonra Google Apps paketinin 26.07.2012 tarihli olanı yükledim. Telefonu açıldığında gelen çağrıların telefona düşmediğini fark ettim. Beni aramak istediklerinde karşı taraf meşgul sinyali alıyor. Telefonu kapatma tuşana bastıktan sonra çıkan menüde Uçak Modu seçeneğinin olmadığını gördüm. Telefonun yarı uçak moduna girdiğini anladım. Daha sonra CM9 RC2 Rom'u yükledim. Google Apps paketini kurmadım. Uçak Modu menü seçeneklerine geldi. Telefon aramaları düzeldi.

Yalnız şu anda Google Play Store'a giremiyorum. Sunucu Hatası veriyor. Yeni google hesabı oluşturdum yine düzelmedi? Son güncellemeleri telefonuna yükleyeniniz var mı? Böyle sorunlar ile karşılaştınız mı?

numano dedi ki...

Normal de bi sorun cıkmaması gerekıyor..
sizde ki sorunun nedeni : siz android 4.1 için olan yani jelly bean için olan gapps paketini ics romuna kurmussunuz.. eğer ics ye jelly bean paketini kurarsanız taktiriniz ki sorun cıkacaktır.:D
gapps-ics-20120429-signed.zip sürümünü yani ics için olan sürümü kurarsanız sorun kalkacaktır...
(ics için son gapps sürümü 29/04/2012 tarihidir...)

@rdicx dedi ki...

Uyarınız için teşekkürler, yukarıdaki kurulum açıklamalarında en son sürümü indirin diye yazınca. farkında olmadan jelly bean paketini indirmişim. ics uyumlu 29042012 tarihli paketi yükleyince düzeldi. Google Play Store çalışıyor. Hatta telefon ayarları tam oldu. Teşekkürler.

Yalnız bir şey soracağım. CM9 RC2 Rom'unda Görüntülü Arama özelliği yok mu? Kişiler menüsünde görüntülü ara diye bir seçenek yok. kişiler (rehber) geçen kullandığım Gingerbread 2.3.6'dan çok farklı.

numano dedi ki...

o özelliği pek kullanmadığım için bir ip ucu veremicem ama romda görüntülü konuşma özelliği mevcut.. sanırım biraz daha kurcalamanız gerekiyor:D

@rdicx dedi ki...

Teşekkürler

Unknown dedi ki...

Şimdi hocam bilgilendirme için çok teşekkürler.
Şöyle bir sıkıntım mevcut.
wipe data/factory reset+wipe cache+Wipe Dalvik Cache
işlemlerini yapınca telefon hafızasına attığımız zip ve gapps paketide siliniyor buna nasıl bir çözüm bulucaz.sd carddan yükleme yapamıyorum.

numano dedi ki...

Allah Allah
Ben hep ayni islemi yaparak kurarim be hic bir sorunda yasamam ama bilemedim.bu dediginiz so run Eger mount bolumundeki silme islemlerini yaparsaniz oluyordu.sorun bundan kaynaklanmiyorsa hafiza kartindan kurulum yap in fark etmez

Unknown dedi ki...

Hafıza kartından yükleme yaptığımda (Status 7)
Installation aborted. uyarısı alıyorum ve teli formatladığımla kalıyorum :)

numano dedi ki...

Bazen recovery surumunden dolayi bu so run olabiliyor. Recovery nun touch olmayan surumunu kullanarak islemleri yapiniz.cunku touch surumde ROM kurma isleminde sorun cikabiliyor.chainfire nin cwm recovery sini kurup Daha sonra kurmayi deneyiniz

Adsız dedi ki...

galaxy si9003 var bende bazı oyunlar desteklemeyi yo diye ne yapmam lazım tlime yeni sürüm mü yükleticem bilgi verirseniz sevinirim

numano dedi ki...

Surumunuz gingerbread ise yeni cikan oyunlar desteklenmeyebilir.eger ics yada jb surumlerinde iseniz ve bu romlarda kisisel rom ise iclerinden en karali olani yukleyin.bazen yeni surumde olmaniza ragmen oyunlar acilmayabiliyor.bunun nedeni romun offical-kurumsal olmamasi.bende de arasira ayni srun olmustu.ben sorunu cm nin son surumunu kurarak gidermistim.sizde bi deneyin derim.eger zaten cm deyseniz orjinal samsung romuna donun.hala olmuyorsa eger oyunun sistem gereksinimleri fazladir dolayisiyla acilmaz..

numano dedi ki...

Surumunuz gingerbread ise yeni cikan oyunlar desteklenmeyebilir.eger ics yada jb surumlerinde iseniz ve bu romlarda kisisel rom ise iclerinden en karali olani yukleyin.bazen yeni surumde olmaniza ragmen oyunlar acilmayabiliyor.bunun nedeni romun offical-kurumsal olmamasi.bende de arasira ayni srun olmustu.ben sorunu cm nin son surumunu kurarak gidermistim.sizde bi deneyin derim.eger zaten cm deyseniz orjinal samsung romuna donun.hala olmuyorsa eger oyunun sistem gereksinimleri fazladir dolayisiyla acilmaz..

Unknown dedi ki...

arkadaş dediklerinin hepsini yapıyorum yine eski rom açılıyor

numano dedi ki...

wipe işlemlerini dikkatli yaparsanız sorun düzelecektir.dikkat edin wipe işleminde tüm verileriniz silinecektir(oyun, uygulama ve verileri-bunları muhafaza etmek için yedek alabilirsiniz(recovery modda backup işlevi mevcuttur.))

Unknown dedi ki...

abi bende yuklemek istiyorum bana bunun artisi eksisini soylermisin

Unknown dedi ki...

abi bende yuklemek istiyorum bana bunun artisi eksisini soylermisin

numano dedi ki...

Cyanogenmod android in en sade surumu olmakla birlikte eksik yonlerininde cm gelistiricileri tarafindan anlik(gunluk) guncellestirmelerle giderilebildigi, gorunumu google a ozgu olan romdur.ayrica google in su rumune gore daha gelismistir,bazi stabilite sorumlari olmaaina ragmen hergun ve her ay yapilan guncellemelerle sorumlarin hizli cozulmesine olanak veren ota guncellemelerle giderir.bence miui rom 1. cm 2. dir.yani oneririm.

Kardan Kadın dedi ki...

ben wildfire kullanıcısıyım benim cihazım için cm9 yok o yüzden cm7 yükledim ama şimdi de play store a girerken hesap tanımlamadan beni ana sayfaya atıyor. hesaplardan manuel olarak tanımlama yaptım ona rağmen bi gelişme yok. ayrıca telefonu pc ye bağlayınca sadece usb olarak görüyor. ben sync bağlantısını yapamadım. yardım eder misiniz?

numano dedi ki...

Cm nin bazi romlari stabil degildir.sorununuz tamamen bundan kaynaklaniyor.ya cm nin en stabil romunu kyrunuz yada varsayilan romunuza gecmenuzi tavsiye edebilirim.cevab gecikmesinden dolayi ozur dilerim

Unknown dedi ki...

Teşekkür ederim güzel anlatımınız için.Hem teşekkür amacıyla bir yorum yapıyım dedim hemde Gapps yüklemeyi unuttuğum için biraz tedirginliğim var:)umarım birşeycik olmaz

Karbon Denemeler dedi ki...

galaxy s advance i09070p modeli kullanıcısıyım. android 4.1.2' ye geçiş yaptım. bu modu nasıl yüklerim acaba?

Unknown dedi ki...

Slm selman bey ben samsung s3 kullaniyorum cm nin dosyalarini hafiza kartina attim teli yukleme moduna aliyorum reset atiyorum yani işlemleri yapiyorum sonra hafiza kartinda cm dosyasini goruyor gpss dosyasinida goruyor cm moda okey diyorum cok az ilerlemede kirmizi bir yazi geliyor ingilizce imza gecerli deyil gibi bir yazi ve işlem iptal oluyor bende sadece teli resetatmakla kaliyorum lutfen yardim

numano dedi ki...

Sebebi cm rom dan kaynaklanabilir.buyuk olasilikla uygun olmayan yada sanirim yanlis imzali(toplanmis) rom olabilir.cm nin bir onceki yada kararli surumunu kurun isterseniz.ve sadece wipe data/cache isleminden sonra yukleme yapmayi deneyiniz -arka arkaya.diger ihtimalse eger farkli bir rom da iseniz ve bu romun mevcut cwm si eski surum se bundan da kaynaklanabilir.bunun icinde yeni -son surum kernel yukleyin.olmazsa tekrar bana donus yapin.

Unknown dedi ki...

Selman bey şuan kullandim surum xxella2 4.1.2 bide bu yeni karnel son surum dediniz hangi surum nasil yuklicem pek fazla anlamiyorum yonlendirirseniz yaparim bide yorumlarda okuyodum telefonun rootlamak lazimmis yani bi rooot dosyasimi yuklicem odin ile anladiğim kadariyla kusura bakmayin ama kurmak istiyorum cm yi teldeku şuan ki roomda kasmalar oluyo ondan yardiminizi bekliyorum

numano dedi ki...

http://d-h.st/IZU su linktekini indirin.daha sonra odinle tel.e kurun.ilgili konu sitede mevcut (rootlama) .daha sonra da cm romu kurun.

Unknown dedi ki...

Bu root dimi selman bey room ayri root ayri samirim cahillik kötü bişey :) yardimlariniz icin tşkler dediklerinizi uygulayim inşallah olur

numano dedi ki...

Evet rom ve root ayridir.rom kurmak icin once rootlamak yani yetki almak gerekir.-bir kereye mahsus

Unknown dedi ki...

Ben şuana kadar root falan yapmadim sadece room yukledim odin ile root mehabayti fazla deyil sanirim room gibi

numano dedi ki...

Evet rom a nazaran daha az.sizde cikan imza sorunu bundan kaynaklaniyordur.ben sizi daha once root yapmis oldugunuzu dusunmustum.root dan sonra romu kurun olacaktir

Unknown dedi ki...

Tmm selman bey ben ilk root yapim aynen odin ile yapiyorum dimi pda kismindan sonra cynonmodu mu deneyim yoksa normal roommu yukleyim

numano dedi ki...

Evet ilk once odinden sadece az once indirdiginiz root dosyasini pda kismindan kurun.zaten hemen kurulcaktir.daha sonra hafiza kartindaki cm romu normal olarak kurun

Unknown dedi ki...

Tmmm selman bey ALLAH RAZI OLSUN sizden bisey daha dicem şuanki roomum 4.1 2 olmasi sorun olmaz dimi birde ben cm dosyasini indirdim ama ingilizcemi turkcemi bilmiyorum normal bi siteden indirdim cm dosyalarinin oldugu yere yonlendirdi beni ordan telin modelini secip indirdim ama iceriği ne bilmiyorum

numano dedi ki...

Cm romda tr mevcuttur

Unknown dedi ki...

Ok tşkler selman bey yardimlariniz icin

Unknown dedi ki...

Slm selman bey root yaptım supersu falan geldi ama cm olmadi hafiza kartindan yukledim yukleniyo ama herhangi bir sey olmuoyo anlamadim valla

numano dedi ki...

Herhangi birsey olmuyor derken ekran mi acilmiyor yoksa eski romdan herhangibir farki yokmu demek istiyorsunuz

Unknown dedi ki...

yani selman bey dediklerinizi yaptım root falan yukledım sonra telın hafıza kartından cm modu gpss dosyasını yukledım hata vermedi ama yukleme bıtınce normal cm mod yuklenmemıs şekılde acılıyo bu şekılde oluyor yanı

Unknown dedi ki...

selman bey tel şuan 4.0 yaptım tammen başa döndüm yani ne yaptımsa olmadı anlamadım 4.1.2 idi cwm modu yukledım dedınız şeklde olmadı sonra 4.2.2 room yukledım tekrar cwm modu denedım yıne olmadı yuklenıyo ama cwm mod acılmıyor normal şekılde acılıyor şimdi kople 4.0 a döndüm ne yapmam lazım başka?

numano dedi ki...

Kisaca yaziyim .ilk once tel.in firmwaresine uygun bir kernel kurmaniz gerekiyor(tel. Ayarlar hakkinda dan surumune bakin ve internette o surumle uygun olan kerneli (rootlamaya yarayan dosya)bulup kurun.daha sonra yine tele uygun cm romu hafiza veya telefonun hafizasindan kurun.bunlari yapinca kesin olmasi lazim.yani siz sadece bir kez root yapcaksiz ama bunun uzerine istediniz zaman herhangibir romu kurabilisiniz.rootlama islemi romu kurabilmemiz icin bize cwm yi yani yazilimi sagliyor ...

Unknown dedi ki...

benim tlefonum samsung galaxy beam mod listesinde adı yok. cyanogen mod yüklenebilir mi ?

numano dedi ki...

Sizin cihaziniz icin cyonagen mod cikartilmamis.yalniz unoffical modlar olabilir internettenbi arastirin derim.ama bu modlarda tam verimli olmayabilir

Unknown dedi ki...

Öncelikle anlatım ıçin tşk. Ederim yüklemekte hayla kararsızım telfnum galaxy w özellikle eternity warrior 2 adli bi oyunu rahatca oynamak istyorum fakat aşıri derecede kasıyor bazen açlmyor bile. Sorum şu: cw9 ile bu oyunu kasmadan oynayabilirmym? Bilgilendirirseniz sevinirim tekrardan teşekkürler..

numano dedi ki...

Cm bin romlari normal Samsung romuna gore daha hizlidir.zaten gelistirmelerinin en önemli sebeblerinden biride budur.oyunumuz büyük ihtimalle calisacaktir.caliamazsada zaten tekrar eski roma donme seceneginiz var.ayrıca cm bin yeni sürümlerini de kendi sitesinden indirip bu konudaki gibi uygulayabilirsiniz

Unknown dedi ki...

Bilgi ıcin çok tşk ederm.

Unknown dedi ki...

galaxy wonder da oluyor mu ? selman bey

teoman eastwood dedi ki...

süper

Yorum Gönder