▲▲▲
Tasarlayan:{mselmany}
Telifhakkı (c) 2012 {ANDROİDda - Site Haritası}
{En iyi performans için siteyi Google Chrome 'da açınız.}

Samsung Galaxy Tab (P1000) için Cyanogenmod 9 Yükleme Rehberi


Cyanogenmod™, geliştiricilerin yayınladığı Custom Rom 'lar arasında en kapsamlı olanıdır.Cyanogen Mod sürekli güncellenmekte ve bu güncellemeler Nightly adı altında hergün yayınlanmaktadır.Cyanogen Mod' un bu kadar popüler olmasının sebebi Android 4.0 sürümünü desteklemeyen cihazlara bile bu hizmeti vermiş olmasıdır.
Cyanogen Mod' un bazı özellikleri;
-Değiştirilmiş kamera görseli,
-Kolay ve Hızlı Kullanıcı Arayüzlü,
-Özel eklenmiş sistem ayarları,
-DSP manager gibi gelişmiş ses yönetim aracı vb.,
-Kendine özel Launcher,
-Bildirimlerde Toggle gösterimi,
-Ekra kilidi özelleştirme,
-Ekran kilidinde takvim ve hava durumu görüntüleme,
-Ve normal Android 4.0 'da olmayan daha birçok özellik...

  • uyarı

  • Yükleme işlemi bazı yazılımsal riskler taşımaktadır.Oluşabilecek sorunlardan hiçbir sorumluluk üstlenmiyorum.Eğer işlemleri sabırlı ve sıralı bir şekilde yerine getirirsek hiçbir sorun çıkmayacaktır...
    -İşlemleri yapmadan önce EFS (İmei) klasörünün yedeğini almanız tavsiye edilir.
    {Eğer EFS klasörü işlemlerden sonra koybolursa yerine koymak için gerekebilir.(Fazlasıyla yedeğini alın:D)}
    -Tabletinizin şarjı tam dolu olsun.
    -Önemli bilgilerinizi yedekleyin(İsteğe bağlı).(Recovery Mod 'dan Backup fonksyonu ile bulunduğunuz romdan tutunda uygulama verilerine kadar herşeyi bir dokunuşla hafıza kartınıza yedekleyebilirsiniz. ) (Eğer romu beğenmezseniz tek dokunuşla eski romunuza dönesiniz diye...)

  • dosyalar

  • -CyanogenMod 9(CM9)(Nightly/Güncel): İndir {ChangeLog(Değişiklik listesi)}
    {Açılan sitelerden en güncel(en üstte) olan Cyanogenmod9 romunu indiriniz.}
    -Google Apps: İndir
    {Açılan siteden en güncel olan Cyanogenmod 9 gapps paketini indiriniz.}


  • kurulum

  • Eğer Gingerbread sürümünden daha düşük versiyondan geliyorsanız(Eclair/2.0,Froyo/2.1) ilk önce buradan en son Gingerbread sürümünü kurun ve root edin ;
    {Gingerbread zaten kurulu ise ve telefonunuzu root etmemişseniz Buradaki rootlama bölümünden yardım alın... }

    • Cyanogenmod9(CM9) Kurulumu;

    • -İndirdiğiniz CM9 romunu ve gapps paketini telefonun dahili hafızasına(hafıza kartı değil) kopyaladıktan sonra telefonu Recovery Mode(Kurtarma Modu)  alın.(Ses Açma + Home + Güç)
      -Recovery Mode aldığımız telefondan wipe data/factory reset(Verileri sil/fabrika ayarlarına dön) ve wipe cache(Önbelleği sil) partition seçeneklerini uygulayın.
      -Daha sonra Advance(Gelişmiş) 'ye gelerek Wipe Dalvik Cache(Ram önbelleğini sil) işlemini uygulayın.
      -Geri geldikten sonra install zip from sd card(Bellekten kur) 'a daha sonrada choose zip from sdcard(Bellekten seç) 'a basıp telefona atmış olduğumuz .zip uzantılı CM9( ismi genellikle update-cm-9-*** gibidir. ) romunu seçin.
      -CM9 romunun kurulumu bittikten hemen sonra gapps paketini bir önceki işlemi tekrarlayarak üstüne kurunuz.
      -Kurulum bittikten sonra geri gelip Reboot System Now(Yeniden başlat) 'a basarak telefeonun kapanıp açılmasını bekleyelim.(İlk açılış 2-5 dk kadar sürebilmektedir.)
      -Sorun çıkarsa (Recovery modda sonsuz döngüye girerse) tableti kapatıp Recovery  işlemini bir kez daha tekrarlayın, sorun çözülecektir...(Bu sorun genellikle wipe işlemlerinizi yapmamaktan meydana gelir.)


  • görseller


{Sitenin veya konunun açık/görünür linkini vererek alıntı yapabilirsiniz...}

11 {Yorum}:

MBK dedi ki...

ben bu rom u yükledim ancak cihazım sim kart ı görmüyor hiç telefon özelliği yok gibi sadece wifi tablet gibi çalışıyor şebeke arama çubuklarının üüzerinde x çıkıyor bağlantı yok.şimdi 2.3.3 e dönmeye çalışsammı nasıl çözülür bu telefon durumu ?

SosyalMedyaTanitim dedi ki...

GSM yani sim kart çalışmıyor

numano dedi ki...

arkadaşlar p1000 de cdma ve gsm olarak iki farklı sürüm var.buradakini gsm sürümü oldugunu biliyorum.acaba siz cm9 değil de cm10 u mu kurdunuz?..
yukardakı ındirmr linkinden cm-10-... olanı değilde cm-9 olanı kurarsanız eğer problemin ortadan kalkacağı fikrindeyim...
eğer sorun devam ederse önceki sürümünüze dönebilirsiniz.yada suradan miui romu kurabilirsiniz(kullanıyorumm ve daha iyi bence:D)
bağlantı: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1613842

kurulum detayları aynıdır.ama cm9 sürümünden geçmelisiniz yani android 4.0 da iseniz bunu yukleyin(miui sürümü 4.0 oldugu için...).eger değilsenizde yani cm10 (android 4.1) da iseniz cm9 a dönüp bunu kurunuz...(gingerbreadda iseniz cm9 a dönmenize gerek yok, direk miui yi kurabilirsiniz -çünkü aralarındakı en alt sürüm gb dir )

numano dedi ki...

ayrıca dpi dan memnun kalmazsanız yani ekran bulanık gibi ,çözünürlük düşük diyorsanız marketten dpi changer diye aratın ve dpı yı normalınden düşük bir değere ayarlayın...

Adsız dedi ki...

çok teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Arkadaslar bu rom du root tu vs bunlarin ne anlama geldigini bilmiyorum size sorum su.Ben daha once p1000 tabletime 2.3.3 gb i yukledim ve hemen sonrasinda 4.0.4 aokp build 31 yukledim bu aokp tam olarak ne bilmiyorum ancak kameram artik calismiyor yeni bir sistem ararken bu yaziyi buldum.Burada anlatilanlari yapmam icin ekstra birsey yapmam lazim mi yoksa dosyalari telefon hafizasina "indirip" recoveryden calistirmam yeterli olur mu acaba cevabinizi acil bekliyorum simdiden tesekkur ederim...

numano dedi ki...

Suan cihaziniz Eger rootlu ise kurmak istediginiz surumu hafiza ya atin tel yada karta fark etmez ve recoveryden kurulumu yapin google apps in kudugunuz surumle ilgili olan paketini de hemen arkasindan kurmayi unutmayin.
Ayrica aokp romlarin eski surumlerinde o sorun mevcuttu fakat artik yok.

Adsız dedi ki...

Bu "rootlu yada rootsuz" tam olarak ne demek bircok yerde okudum ancak hala anlamadim.Aciklarsaniz sevinirim.Aokp rom un uzerine yukarida yazdigi gibi denedim ancak hicbir degisiklik olmadi.bu install from zip yazisidan bende iki tane var biri internal digeri external ben internal ile yaptim.Ayrica aokp nin onerebileceginiz bir surumu varmi hepsinin yorumunda kesin bir problem oldugunu okudum.

numano dedi ki...

Cihaziniz eger rootlu ise istediginiz her romu cihaza kurabilirsiniz yada hiz asirtmasi yapabilirsiniz vs.(cihaziniza uygun surum olmak kosulu ile)yani root size cihaziniza tamamen hakim olmayi vaat eder.rom kurmayi eger rootsuz bir cihazda denerseniz basaramazsiniz cunku bu yetkiyi cihaz kendinde bulundumaz.iste rom vs seyler yuklemek icin root gereklidir.
Ayrica aokp ve cm nin romlari gorsel olarak zaten cok benzerlerdir .ama bazi faklari vardir,iki yayincida ayarlarda bazi farkli secenek sunarlar.aokp sik guncellenmez .en azindan cm ye gore.cunku cm her gun nightly adi altinda gunluk surumunu yayinlar.yani diyecegim ikisi arasinda pek fark yok ,aokp ayarlarda daha fazla secenek sunar ama stabil olmayabilir cm de ise bun ayarlarin bazilari olmaz ayrica cm daha kararli surumler sunar...
Son olarak install from zip de sd kart olan harici hafiza digeri yani internal olanida tel hafizasidir.dosyalari nereye attiysaniz ordan kurulum yapacaksiniz

Adsız dedi ki...

Aciklamaniz icin cok tesekkur ederim.Bu durumda benim galaxytab rootlu oluyor anladigim kadariyla.
Buradan cm9 rom u direk telefon hafizasina indirip telefon hafizasindan yuklemeye calistim ama hicbir degisiklik olmadi telefonda benmi yapamadim yoksa eksik birsey mi yaptim acaba

Nurettin dedi ki...

yüklüyorum açılışta sim kartı görmüyor..

Yorum Gönder